Storskogen belönas med ett Bronslejon!

Citat från Resumé: Sverige profilerade sig som en viktig designnation när första omgången av Cannes Lions design presenterades.

Happy Forsman & Bodenfors belönades med ett bronslejon för Storskogens vatten gjord åt Storskogens Källa.

Sammanlagt tävlade 54 länder med 1200 bidrag. Juryns ordförande Rodney Fitch var mycket nöjd med de inskickade bidragen och alldeles särskilt med de som belönades.

- De höll alla en mycket, mycket hög nivå. En del var fantastiskt bra. Vi har aldrig bedömt design i Cannes tidigare så allt görs för första gången. Det är ett historiskt ögonblick för världens design community som nu kan komma till Cannes för att umgås, tävla och nätverka.

Grand Prix gick till Turner Duckworth i London för sitt arbete med Coca Cola.

- De gjord det som bra design ska göra. Nämligen att göra saker enklare, sa Rodney Fitch. Slut citat.

Vattnet i Storskogens Källa i Bollebygd är 3575 år gammalt och fram till ganska nyss har det legat orört i en underjordisk, artetisk källa. Vattnet innehåller en perfekt balans av de naturliga mineraler kroppen behöver för att må bra. Vi tillsätter bara kolsyra. Lagom med kolsyra. 

Kombinationen mellan ett unikt mineralvatten och en genomtänkt design på flaska är vi väldigt stolta över. Att vi nomineras till designpriser både i Europa och USA gör oss naturligtvis mycket glada.

Ett speciellt tack måst riktas till Happy Forsman & Bodenfors som trots vår lokala prägel lägger ett enormt engagemang i våra produkter.

Marknadschef Henrik Müntzing

Länk till reklamtävlingen:
Cannes Lion

Publicerad: 2008-06-19

Åter Press/Bilder